Dhampir - wprowadzić czy nie?
Strona 2 z 2 • Share
Strona 2 z 2 • 1, 2
Czy chcesz, by na forum pojawiła się rasa Dhampirów?
Re: Dhampir - wprowadzić czy nie?
W moim zamyśle było żeby dhampiry między sobą mogły mieć potomstwo, bo jakby nie patrzeć, posiadają w sobie geny ludzkie i ich organizm może sprawnie funkcjonować. Z kolei ich poczęte dziecko także zostaje dhampirem.
Mieszana krew + mieszana krew = mieszana krew.
W przypadku dziedziczenia przez nich umiejętności to jest ta sama zasada. Jedna zdolność wampirza, a pozostałe ludzkie. Tylko musi dokonać wyboru od rodziców, nie z puli dostępnych umiejętności. Tak samo urodzony dhampir przez ludzką kobietę pojony krwią wampira - musi wybrać dla siebie zdolność nadprzyrodzoną od ojca. Nie z puli dostępnych na forum.
Dopuszczam jeszcze związek między dhampirem a człowiekiem. Tylko że ich dziecko wtedy może urodzić się człowiekiem, ponieważ tutaj byłaby już przewaga genów ludzkich.
Mieszana krew + mieszana krew = mieszana krew.
W przypadku dziedziczenia przez nich umiejętności to jest ta sama zasada. Jedna zdolność wampirza, a pozostałe ludzkie. Tylko musi dokonać wyboru od rodziców, nie z puli dostępnych umiejętności. Tak samo urodzony dhampir przez ludzką kobietę pojony krwią wampira - musi wybrać dla siebie zdolność nadprzyrodzoną od ojca. Nie z puli dostępnych na forum.
Dopuszczam jeszcze związek między dhampirem a człowiekiem. Tylko że ich dziecko wtedy może urodzić się człowiekiem, ponieważ tutaj byłaby już przewaga genów ludzkich.
- Cromwell
- Administrator
- Tytuł : Lord ProtektorZawód : Admin / Mistrz GryPunkty : 0
Re: Dhampir - wprowadzić czy nie?
Ogólnie opis mi się podoba. Poza błędami, o których Ci już pisałam, to jedyną rzeczą, do której się przyczepię to... uczulenie dhampirów na słońce. Ja też uważam, że ono powinno być (w końcu to w połowie wampiry), ale jeśli będzie ono tak silne, jak to opisujesz, że te istoty nie będą mogły wychodzić w ciągu dnia z domu, to jak mają wmieszać się w otoczenie? Okay, niby będą mogli się zasłaniać tą alergią na słońce, no ale to jednak ich wykluczy jakoś z życia...
Zamiast tak silnej reakcji na słońce, która w sumie w ogóle nie została opisana (chodzi mi oto, jak się będzie objawiać), dałabym coś łagodniejszego, żeby jednak te istoty też miały szansę funkcjonować za dnia i jeszcze lepiej wmieszać się między ludzi. Ja bym to widziała tak:
- światłowstręt - dotyka ich po kilku godzinach ciągłego przebywania na słońcu, co by się objawiało łzawieniem oczu, mrużeniem, zamykaniem, bólem gałek ocznych, a nawet głowy,
- nadwrażliwość na słońce (lub jak kto woli - uczulenie) - objawy: pęcherze, poparzenia skóry, swędzenie, ale tylko na tych częściach ciała, które zostały wystawione na bezpośrednie działanie promieni słonecznych. To daje możliwość dhampirom do funkcjonowania w dzień pod warunkiem, że będą dobrze zabezpieczać swoje ciało przed promieniami słonecznymi (kapelusze, rękawiczki, długie rękawy, etc. etc.) Tu bym też graczom pozwoliła na stopniowanie - że ktoś wytrzyma na słońcu dłużej, a ktoś krócej. Nawet zaproponowałabym coś takiego, że poprzez regularne wystawianie się na słońce, dhampiry mogłyby przyzwyczajać swoją skórę do kontaktu z nim, przez co więcej czasu mogłyby spędzać poza domem w ciągu dnia.
No, to ja bym tak to widziała. Co do reszty nie mam zastrzeżeń.
Zamiast tak silnej reakcji na słońce, która w sumie w ogóle nie została opisana (chodzi mi oto, jak się będzie objawiać), dałabym coś łagodniejszego, żeby jednak te istoty też miały szansę funkcjonować za dnia i jeszcze lepiej wmieszać się między ludzi. Ja bym to widziała tak:
- światłowstręt - dotyka ich po kilku godzinach ciągłego przebywania na słońcu, co by się objawiało łzawieniem oczu, mrużeniem, zamykaniem, bólem gałek ocznych, a nawet głowy,
- nadwrażliwość na słońce (lub jak kto woli - uczulenie) - objawy: pęcherze, poparzenia skóry, swędzenie, ale tylko na tych częściach ciała, które zostały wystawione na bezpośrednie działanie promieni słonecznych. To daje możliwość dhampirom do funkcjonowania w dzień pod warunkiem, że będą dobrze zabezpieczać swoje ciało przed promieniami słonecznymi (kapelusze, rękawiczki, długie rękawy, etc. etc.) Tu bym też graczom pozwoliła na stopniowanie - że ktoś wytrzyma na słońcu dłużej, a ktoś krócej. Nawet zaproponowałabym coś takiego, że poprzez regularne wystawianie się na słońce, dhampiry mogłyby przyzwyczajać swoją skórę do kontaktu z nim, przez co więcej czasu mogłyby spędzać poza domem w ciągu dnia.
No, to ja bym tak to widziała. Co do reszty nie mam zastrzeżeń.
- Veronica de Foix
- Tytuł : HrabinaWiek : 897 (879/18) latZawód : MalarkaUmiejętności : Hipnoza, zmiennokształtny, telekinezaPunkty : 27
Re: Dhampir - wprowadzić czy nie?
Pisząc o uczuleniu na słońce i funkcjonowaniu za dnia, nie mam na myśli wychodzenia w dzień na miasto, tylko o przebywaniu w domu. W pomieszczeniach, gdzie słońce ma małe ograniczenia w oświetlaniu pokoi. Bo raczej w tamtych czasach nie było oszklonych trzech ścian jak to mamy teraz, czy nawet jednej, przez które pada dużo promieni świetlnych. Dobry przykład pokazano w Pamiętnikach Wampirów, gdzie Deamon po stracie pierścienia, mógł poruszać się po domu, ale musiał unikać okien.
Jeżeli chodzi o wmieszanie się w tłum, to skoro dzień odpada, wieczory biorą górę. Tak jak wampiry.
Zobaczymy co reszta na to. Bo ja jestem za uczuleniem na słońce w takim samym stopniu co wampiry.
Jeżeli chodzi o wmieszanie się w tłum, to skoro dzień odpada, wieczory biorą górę. Tak jak wampiry.
Zobaczymy co reszta na to. Bo ja jestem za uczuleniem na słońce w takim samym stopniu co wampiry.
- Cromwell
- Administrator
- Tytuł : Lord ProtektorZawód : Admin / Mistrz GryPunkty : 0
Re: Dhampir - wprowadzić czy nie?
No okay, rozumiem, ale dalej nie jestem przekonana.
Możesz mi w takim razie napisać, co się z nimi dzieje, kiedy zostaną wystawieni na działanie promieni słonecznych? Zaczynają się palić jak wampiry, tyle że proces ten u nich przebiega znacznie dłużej? Dobrze zrozumiałam z opisu rasy?
Możesz mi w takim razie napisać, co się z nimi dzieje, kiedy zostaną wystawieni na działanie promieni słonecznych? Zaczynają się palić jak wampiry, tyle że proces ten u nich przebiega znacznie dłużej? Dobrze zrozumiałam z opisu rasy?
- Veronica de Foix
- Tytuł : HrabinaWiek : 897 (879/18) latZawód : MalarkaUmiejętności : Hipnoza, zmiennokształtny, telekinezaPunkty : 27
Re: Dhampir - wprowadzić czy nie?
Tak, taki był zamysł by na nich spalenie działało nie od razu, ale trochę dłużej.Veronica de Foix napisał:Możesz mi w takim razie napisać, co się z nimi dzieje, kiedy zostaną wystawieni na działanie promieni słonecznych? Zaczynają się palić jak wampiry, tyle że proces ten u nich przebiega znacznie dłużej? Dobrze zrozumiałam z opisu rasy?
- Cromwell
- Administrator
- Tytuł : Lord ProtektorZawód : Admin / Mistrz GryPunkty : 0
Re: Dhampir - wprowadzić czy nie?
Jeżeli ktoś jeszcze się nie wypowiedział w sprawie Dhampirów i ma jeszcze jakieś pytania, propozycje czy uwagi, proszę aby zrobił to do końca 29 grudnia. Ponieważ chciałbym tę rasę oficjalnie już wprowadzić z końcem starego roku, na początek nowego. Trochę pracy przy tym będzie, ponieważ oprócz samego ich opisu, do przygotowania zostają także karta postaci, informator, wprowadzenie grupy itp.
- Cromwell
- Administrator
- Tytuł : Lord ProtektorZawód : Admin / Mistrz GryPunkty : 0
Re: Dhampir - wprowadzić czy nie?
Jestem jak najbardziej za...co do rażenia słonecznego...tutaj bym zrobiła coś w stylu serialu "the 100" nie wiem czy oglądaliście czy nie, ale chodzi mi o promieniowanie. Można by zrobić tak, że taki dhampir w przeciągu kilku/kilkunastu minut zaczyna dostawać poparzeń. Im dłużej tym gorsze. Ostatecznie jeśli zostanie za długo traci przytomność a w ostateczności umiera. Jego tkanki zaczynają się palić. Nie spala się całkowicie a tylko częściowo. Są to pół ludzie pół wampiry można by to właśnie w taki sposób ogarnąć.
- Phoebe Donovan
- Wiek : 22Zawód : PielęgniarkaUmiejętności : Pierwsza pomoc, medytacjaPunkty : 25
Strona 2 z 2 • 1, 2
Strona 2 z 2
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach