Regulamin

Regulamin

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Regulamin

Pisanie by Vampire Kingdom on 11/02/17, 12:57 pm

Regulamin

Ogólny

  1. Rejestrując się na forum, automatycznie akceptujemy zasady w nim panujące. Przede wszystkim prosi się o kulturalne zachowanie wobec pozostałych użytkowników. Być wyrozumiałym, nie wszczynać kłótni, nie obrażać, rozwiązywać sprawy spokojnie i szukać kompromisu oraz rozwiązania.

  2. Jeżeli ktoś nie jest w stanie przez dłuższy czas być aktywnym na forum, prosi się o zamieszczanie swojej nieobecności w odpowiednim ku temu temacie. Brak takiej informacji, może skutkować usunięciem postaci z wysoko pełnionego stanowiska fabularnego.  

  3. Do grupy "nieaktywni" trafiają postacie graczy, których post fabularny nie pojawił się w ciągu 30 dni, od ostatnio napisanego. Jeżeli gracz, nie wróci na forum i nie pociągnie dalszej gry w ciągu kolejnych 30 dni (łącznie 60 dni) - administracja może podjąć decyzję o możliwości uśmiercenia jej fabularnie.

  4. Postać uśmiercona, pozostaje martwą. Nie ma szans by wróciła do życia w jakikolwiek sposób.

  5. Administracja forum, tudzież Mistrzowie Gry - też są ludźmi, mają prawo do odpoczynku i nie przebywania na forum przez okres 24/h. Oznacza to, że w zależności od dostępnego przez nich dysponowanego czasu wolnego, tak często będą pojawiać się odpisy w rozgrywkach. Np. jeden odpis dziennie na każdą rozgrywkę.  

  6. Rejestrując się na forum, prosimy aby Wasza nazwa konta posiadała w sobie imię i nazwisko postaci.  

  7. Rozpocząć grę na forum można dopiero po zaakceptowaniu karty postaci przez administratora. To samo dotyczy zakładania tematów pomocniczych.  

  8. Na jedno konto przypada jedna postać. Wstępnie gracz może utworzyć 3 postacie fabularne. Kolejne możliwe są jedynie za zgodą administracji. Szczególną uwagę zwracamy na aktywność wszystkich postaci przez gracza. 

  9. Mile widziane tworzenie postaci zgodnie z własną wyobraźnią. Oznacza to, że nie będą akceptowane postacie występujące w książkach, filmach, serialach itd. To samo dotyczy postaci historycznych, których Mistrzowie Gry będą starali się odgrywać na potrzeby fabularne. Nie zabraniamy jednak tworzenia postaci spokrewnionych z historycznymi. Czyli, stworzenia swojej, mogącej mieć jakieś powiązanie z historyczną, bycia jej dalekim krewnym.

  10. Wymiary awatarów (tudzież emblematów) wynoszą 200 pikseli szerokości i 320 pikseli wysokości. Preferujemy realne wizerunki sławnych aktorów, aktorek, modeli, muzyków itp. Administracja zastrzega sobie prawo do prośby o zmianę awatara w przypadku, gdy nie spełnia on pewnych form estetycznych panujących na forum. Na pewno nie zezwalamy na wizerunki postaci rozebranych.

  11. Starajmy się pisać posty nieco rozbudowane, na kilka zdań (min. dziesięć), aby przekazywana treść drugiej osobie, była zachętą do kontynuowania wątku. Posty jednozdaniowe nie wnoszą niczego i zniechęcają do grania. Nie przejmujmy się też tym, że ktoś pisze lepiej, a ktoś gorzej. Nie wszyscy kończyli z wysoką oceną język polski i nie wszyscy są humanistami po studiach. Takie fora pomagają też rozwijać swoją pisownię i pomagają uczyć się dalej, patrząc na posty innych.  

  12. Jak można zauważyć, niektóre wzory do tematów zawierają w sobie określone parametry obrazków jak np: 400x320 lub 460x320. Nie trzeba się ich ściśle trzymać. Z automatu utworzona została jedynie szerokość obrazka, by zdjęcie nie wychodziło poza obramowanie ramki w temacie lub forum. Wysokość obrazka można mieć dowolną. Obrazek zostanie zeskalowany do podanej jedynie szerokości dla grafiki.


Fabularny

  1. Miejscem akcji fabularnej jest wyspa Wielkiej Brytanii i Irlandii. Od 1801 zwane Zjednoczonym Królestwem Wielkiej Brytanii i Irlandii, które trwało do 1922, kiedy Irlandia uzyskała niepodległość. Nasz czas akcji opiera się o rok 1885. Czasy panowania Królowej Wiktorii Hanowerskiej.  

  2. Technologia nie jest na tak wysokim poziomie jak we współczesnym świecie. Nie liczcie na ipady, laptopy, smartfony a także na jakiekolwiek pojazdy typu ferrari czy jaguary. Również moda jest tutaj zupełnie inna i bardziej elegancka.  

  3. Od czasu do czasu prowadzone będą mniejsze lub większe eventy przez Mistrzów Gry. Często może zdarzyć się tak, że Mistrz Gry niespodziewanie wtargnie do odgrywanego wątku przez graczy. Ma prawo rozegrać niezapowiedzianą akcję.  

  4. Na forum dostępne są jedynie dwie rasy: ludzie i wampiry. Zważając na okoliczności charakterystyki tych drugich, istnieje ryzyko śmierci postaci w przypadku jej zaatakowania i przegranej walki.  

  5. Grając na forum jesteśmy odpowiedzialni za naszą postać. Nie możemy winić kogoś za to, co się jej stało, skoro fabularnie sami do tego doprowadziliśmy. Mamy duży umysł, potencjał, wyobraźnię, więc na pewno nawet z trudnych sytuacji będziemy w stanie wyciągnąć naszą postać.  

  6. Starajmy się nie przywiązywać za mocno do swoich postaci. Bo nie wiadomo, kiedy kometa na nich może spaść (czyt. w przenośni: umrze, odwiedzi go kostucha i zabierze do swojego świata). To taka mała rada a i tak wiemy, że pewnie będzie inaczej.  

  7. Jeżeli postać została uprowadzona, porwana, przetrzymywana, bo tak wstępnie gracze ustalili, o jej uwolnieniu decyduje/ją porywacz/e. Nie na odwrót. Zdani wtedy jesteśmy na drugą stronę.

  8. Czas na odpis wynosi 7 dni. Informacja dla tych, którzy znajdą się w sytuacji "gracz mi zniknął i jestem na fabule zablokowany/a". Istnieje również możliwość poproszenia Mistrza Gry o interwencję, by pomógł Waszej postaci uwolnić się z wątku.  

  9. Łowcy wampirów, mają prawo wbić do wątku, gdzie odgrywany jest atak wampira na człowieka, wyjaśniając w swoim poście logiczne wytłumaczenie swojego pojawienia się. Pragniemy jednak przypomnieć, że w tych czasach nie ma telefonów komórkowych. Nie da rady wysłać SMS o treści np. "wampir mnie atakuje".

  10. Bilokacja jest dozwolona dwie rozgrywki na jedną postać. Zastrzeżeniem jest fakt, że jeżeli postać gracza jest w trakcie walki, lub podczas jego rozgrywki dojdzie do takiej (lub miejsce będzie miało inne zdarzenie mogące mieć wpływ na jej życie), nie może wziąć kolejnej gry, nie wiedząc w jakim stanie wyjdzie po zakończeniu akcji.

  11. Każdy łowca posiada swój ekwipunek, jako przydatne przedmioty i broń na wampiry. Prosimy o umiar w ich doborze i nie przesadzaniu z ich ilością, zważając na to że nie jesteśmy w stanie wszystkiego udźwignąć. Chyba, że dany łowca ciągnie za sobą olbrzymią walizkę rzucającą się w oczy. Trzeba mieć też na uwadze fakt, że niektóre przedmioty czy broń może rzucać się w oczy miejscowym i wzbudzać niepokój.

  12. Zabrania się podczas gry sterowania postacią innego gracza i decydowania za jego podjęcia czynności. Każdy sam odpowiada za swoją postać i sam decyduje o tym jakie podejmie działania na fabule. To samo tyczy się retrospekcji.

  13. Poziomy wyższe niż przeciętny dla jakiejkolwiek umiejętności można zakupić po przynajmniej jednej grze w której została użyta dana zdolność. (nie są w to wliczane rozgrywki w retrospekcji)


Mistrz Gry i Walki

  1. Mistrz Gry to osoba urozmaicająca dodatkowo fabułę postaciom użytkowników, będąc także pozostałym obrazem i tłem uzupełniającym całą akcję.

  2. Mistrz Gry, dokonywać oceny wyniku działań postaci będzie opierał się na założonym informatorze oraz karcie postaci, w której zawarte informacje o wieku i poziomie opanowanych umiejętności, a także pomysłowości w poście - zadecydują o powodzeniu lub porażkach. Tutaj nie istnieje system kości.

  3. Decyzja podjęta przez Mistrza Gry jest ostateczna. Można ją uszanować, bądź wykłócać się o inne zakończenie zdarzenia, jednak nie zawsze ma to sens.

  4. Należy pamiętać, że Mistrz Gry nie chce zabić postaci użytkowników. Co najwyżej je pokiereszować. Za śmierć odpowiedzialni są gracze, Mistrz Gry tylko opisuje konsekwencje podejmowanych przez nich czynów



Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach